Et kõik ausalt ära rääkida pean ma alustama algusest. Kõik algas siis kui lugesin kristjan’i blogist postitust “FriendFeed lööb laineid aga imeb”. Selle sisuks siis FriendFeed’i tutvustamine, esialgu suhtusin kogu üritusse suure-suuuuuure skeptilisusega. Kuni paar päeva tagasi (täpsemalt siis kolmapäeval 16. aprilll 2008 … ) lugesin juba pisut mulle huvipakkuvat postitust Sarah Perez’i esitluses – Alert Thingy 1.2 – kus oli vaatluse all uus FriendFeed ja uuendusena Twitter tuge omav Adobe AIR platvormil baseeruv lairiba- suhtlus- ja staatuse oleku üle arvet pidav klient. Ilus asjake – installeerisin programmi ja registreerisin ennast ka FriendFeed’i ära 🙂
Esialgu ei paistnud tegevust kuskilt kuni avastasin erinevate suhtlus- ja vabaaja-/meelelahutusteenuste sidumise võimaluse, sealt edasi liikudes oli üks neist ka Twitter – teenus millega ma mõni aeg tagasi liitunud olin, kuid asja mõttekust mitte leides jälle ripakile jätsin.
Twitter ise on 2006. aastal asutatud USA’s San Francisco’s asuva ettevõtmise Twitter Inc loometöö vili, kommunikatsioonivahend mis võimaldab lühikeseid 140 tähemärgilisi sõnumeid postitada (esialgselt sõprade ja perekonnaliikmete vahel nende tegevusest ülevaadet pakkuv teenus), mis on nüüdseks kasvanud millegiks suuremaks ja mitte eriti lihtsalt hoomatavaks üüratumaks massiks. Enda tegevuse kirjeldamise ja märkimise juurest on liigutud konstruktiivsemate arutluste ja ettepanekute juurde, mida üritatakse erinevalt märgistades tähtsuse järgi ritta seada, võimaldades nii erinevatel jälgmismootorite (Twemes, Hashtags) abil ainult endale huvipakkuvaid teemasid jälgida ja monitoorida.
Kuulsat sõnameistrit Ryan Angelos’st parafraseerides “USA’s ja mujal maailmas on Twitter väga kuulus ja kasutatav” … siinkohal võib vist sellega lõpetada.
Twitter on oma erinevate (sadade) lisateenuste ja kolmandate osapoolte arendatud toetavate teenuste kaasabil võetud kasutusele aseainena jututoana, e-malide saatmisena ja isegi IM (kiirsuhtlus – MSN Messenger, GTalk jne.) programmina.
Miks kogu jutu alguse saanud FriendFeed sissekande edenedes kadus – sest tegelikult on suures osas FriendFeed toetumas Twitter’i kasutatavusel (vastupidine suund marginaalne) – FriendFeed võimaldab lugeda Twitter’i uuendusi, neid kommenteerida, seejuures omades võimalust neid ka saata vastassõnumina tagasi Twitter’i alg postituse juurde, muutes kogu süsteemide vahelist suhtlust veelgi kirjumaks. Lisaks võib enda ja teiste “Twitterdamist” jälgida mitmes teises keskkonnas (FriendFeed õed ja vennad: Jaiku, plus veel mitmed desktop ja IM lahendused (eelpool mainitud Alert Thingy, Digsby, lisaks GTalk kiirvestlusvõrguga sidumise võimalus, veel on olemas sõnumite vahetus mobiili vahendusel, mis töötab ka Eestis – katsetatud). Twitter võrgustikus kasutatavate erinevate klientide statistika: How We Tweet: The Definitive List of the Top Twitter Clients.
Veel kaugemale läks oma katsetustes aga Stowe Boyd, äristrateeg, infotehnoloogia konsultant (ravusvaheliselt tuntud autoriteet sotsiaalvõrkude ja nende rakenduste alal), kes peagi toimuva Web 2.0 Expo (22 – 25 aprill 2008, San Francisco) raames toimuvate kohtumiste kokkuleppimiste nõudeks saata need huvilistel Twitter’i vahendusel, asendades sedasi e-maili saatmise. Edukalt katse läbinud tegijad lisasid oma soovi lõppu märkme #twitpitch. Kogu asja nimetas ta juba eelnevalt Twitpitches’iks/’imiseks (Twit – postitus/sõnum Twitter’is, pitch – vise). Kogu asi kogus suure huvi ning kajastatuse erinevates blogides ja uudistelistides (arvatavasti siis uus mõiste interneti- ja sotsiaalvõrkustike maastikul, millega paari aasta pärast suuri üldistusi tegema hakatakse :)).
Twitter’i klientidest tasuks veel äramainist arvatavasti twhirl, toetavatest teenustest võiks esile tuua TweetStats, Tweetburner, Tweet Scan, TwitPic.
Friendfeed’i arengutega kursis olemiseks tasub jälgida FriendFeed Watch’i.
Suhtlusvõrgustikud paljunevad ja paisuvad.
Maailm on hulluks minemas!
2 thoughts on “Twitter: Twitpitches ja FriendFeed’i tõbi”